Privacy verklaring

1. Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens ?

Barry Emons Aangepast Spelmateriaal BV gevestigd op Hoefslag 11, 5411LS te Zeeland, is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit Privacy statement.

U kunt ons vinden.
Barry Emons
Hoefslag 11
5411LS Zeeland
Tel: 0486-452626
Mail: info@barryemons.nl

2. Wanneer is dit Privacy statement van toepassing ?

Dit Privacy statement is van toepassing op alle persoonsgegevens die Barry Emons verwerkt van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met Barry Emons. Onder Barry Emons is mede begrepen de onderstaande websites en applicaties:

-www.barryemons.nl
-www.veiligbed.nl
-w
ww.veiligbed.com
-www.barryemons.be
-www.barryemons.de
-www.barryemons.com

3. Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot u als individu of iemand waarvoor u verantwoordelijk bent. Denk maar aan uw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Maar ook gegevens zoals uw IP-adres of Barry Emons klantnummer zijn persoonsgegevens. En andere gegevens die uniek zijn voor u, zoals uw Barry Emons bestelgeschiedenis of surfgedrag.

4. Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?

Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met Barry Emons, zoals (zakelijke) klanten.

We krijgen de gegevens op verschillende manieren binnen:

  • Wanneer we een offerte of order aanmaken. Klanten bellen of mailen ons of u heeft een gesprek met een adviseur. De benodigde gegevens leggen we vast in AFAS ons ERP systeem.
  • Wanneer u onze website bezoekt, een account aanmaakt en bepaalde gegevens invult of wanneer u contact zoekt met onze klantenservice.

Wij ontvangen u gegevens nooit van anderen.

5. Welke gegevens verwerken wij van u of een cliënt/bewoner, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?

Gegevens die voortkomen uit het advies en offerte/order traject
Barry Emons werkt voor een prachtige maar ook kwetsbare doelgroep. Wij zijn ons hier van bewust. In het advies en offerte traject worden er soms gegevens uitgewisseld over het gedrag van een cliënt/bewoner. Het is aan de verantwoordelijke of bewindvoerder om te bepalen wat hij/zij wil of mag delen. Wij hebben de verantwoordelijkheid deze gegevens zo snel mogelijk te verwijderen uit de mailbox van de betreffende adviseur en uit AFAS het ERP systeem waarin de offerte en order wordt vastgelegd. Notities op papier worden digitaal vastgelegd in ons ERP systeem en daarna vernietigd in onze papierversnipperaar zodat ze onleesbaar zijn en niet gerepliceerd kunnen worden. Onze bewaartermijn voor zulke gegevens is 12 maanden.

Gegevens voor het verwerken van uw bestelling
Als u iets bestelt, huurt of wilt proberen hebben we bepaalde gegevens van u nodig om uw bestelling te kunnen bezorgen en u op de hoogte te kunnen houden over uw bestelling. Ook voor eventuele reclamaties, retourzendingen en/of reparaties zijn deze gegevens nodig.

Hiervoor verzamelen wij uw naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens en uw telefoonnummer. Wanneer het een offerte of order betreft voor een bewoner van een instelling leggen we soms ook de naam vast voor wie het product is bedoeld. De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die u met ons hebt gesloten. Op grond van de wet moeten wij de gegevens gerelateerd aan uw bestelling 7 jaar bewaren.

Gegevens in uw account op onze webshop(s)
In uw persoonlijke account bewaren we de volgende gegevens: naam, (bezorg- en woon-/vestigings-) adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum (als u die heeft opgegeven), en betaalgegevens. In uw account bewaren we ook uw bestelgeschiedenis inclusief gekozen afleveropties. De accounts op onze webshop worden gesynchroniseerd met ons ERP systeem. Dat is nodig omdat alle bestellingen (ook die van de webshop) worden afgewikkeld via ons ERP systeem. De in uw account opgeslagen gegevens bewaren wij dus ook in ons ERP systeem.

Wij willen het leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij de gegevens in uw account zolang u actief klant bij ons bent. Als u 7 jaar niet meer bij ons heeft ingelogd, verwijderen wij al uw gegevens. Daarnaast kunt u op ieder moment een verzoek doen om uw gegevens te laten verwijderen door een mail te sturen naar info@barryemons.nl.

Gegevens over uw contact met de Barry Emons klantenservice/adviseurs
We kunnen u een volgende keer sneller helpen door uw gegevens te bewaren. Dat doen we alleen in uitzonderlijke gevallen. Regulier verkeer over bijvoorbeeld een levertijd en dergelijke leggen wij niet vast. De andere aantekeningen over het klantcontact bewaren wij zolang u actief klant bij ons bent. U kunt met ons bellen of e-mailen.

Een telefoongesprek kan worden opgenomen voor trainings- en analysedoeleinden. Wij hebben een gerechtvaardigd belang om deze interacties te gebruiken om onze dienstverlening te kunnen verbeteren. Als dat het geval is wordt dit aangekondigd voorafgaand aan het gesprek. Wij bewaren het telefoongesprek gedurende 1 maand.

Wanneer u ons een privéberichtje stuurt via Twitter of Facebook, worden de berichten maximaal 6 maanden door ons bewaard, of korter als u het bericht zelf eerder verwijdert.

Gegevens voor een optimale winkelbeleving op onze site
In onze webwinkel staan meer dan 2.000 artikelen. Wij willen u dan ook graag helpen om tussen al deze artikelen te vinden wat u zoekt.

Allereerst zorgen we dat onze website goed werkt en veilig is zodat u optimaal online kunt winkelen. De communicatie met onze webshop gebeurt via versleuteling (Secure Socket Layer). U kunt dit herkennen aan het slotje in de browserbalk of aan het feit dat er de letters https:// voor de websitenaam worden getoond.

Om de winkelbeleving te optimaliseren verzamelen we bij een bezoek aan onze webshop(s) uw IP-adres, informatie over uw internetbrowser, eventuele taalinstellingen en informatie over de instellingen van het besturingssysteem van de computer of het mobiele toestel waarmee u ons bezoekt. Daarom bewaren wij deze gegevens zolang u actief klant bij ons bent. Als u 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al uw gegevens. Als u hierover meer wilt weten en uw voorkeur wilt aanpassen mag u een mail sturen naar info@barryemons.nl.

Verbeteren van de winkelbeleving gebaseerd op algemene informatie en verkoopstatistieken
Wanneer u op de site van Barry Emons een artikel bekijkt, ziet u ook andere artikelen die we aanbevelen (bijvoorbeeld onder het kopje “Bestverkopend”, “Klanten bekeken ook” of “Laatst bekeken”). Deze aanbevelingen zijn gebaseerd op het artikel of de categorie waar u op dat moment naar kijkt. Op basis van statistieken weten we dat klanten die dat artikel kochten of bekeken, ook geïnteresseerd waren in de andere artikelen. Deze aanbevelingen zijn niet persoonlijk maar op basis van algemene statistieken: iedereen die dat artikel bekijkt, ziet dezelfde aanbevelingen. Of we laten u op basis van uw zoekopdracht zien wat andere gebruikers zochten.

Zelf ingestelde voorkeuren in uw account
Op verschillende plekken kunt u zelf uw voorkeuren bij ons aangeven. Zo kunt u bijvoorbeeld uzelf abonneren op onze nieuwsbrief die 8 keer per jaar verschijnt. Of artikelen in een verlanglijstje opnemen voor later. Ook heeft u de mogelijkheid om het volgende aan te geven in uw account:

-uw voorkeur betalingswijze (IDEAL, Creditcard, Overboeking, enzovoorts)
-uw primair factuuradres
-uw primair afleveringsadres

Bovenstaande kunt u te allen tijde zelf aanpassen na inloggen in uw account.

Reviews (beoordelingen)
Reviews zien we graag en andere klanten ook. Want reviews helpen om te vinden wat u zoekt en bij de beslissing.

Als u een review schrijft, kiest u of uw persoonlijke naam zichtbaar is voor andere bezoekers, maar u kunt ook een alias gebruiken. Wij vragen om uw e-mailadres, zodat wij u een verificatiemail kunnen sturen van uw beoordeling. Dit doen wij zodat wij zeker wat dat u zelf een beoordeling heeft achtergelaten op onze site en niet iemand anders uw e-mailadres heeft gebruikt. Pas nadat u uw beoordeling heeft geverifieerd door in de van ons ontvangen e-mail op de link te klikken, wordt uw beoordeling naar ons toegezonden.  Wij geven uw beoordeling vrij nadat wij deze gecontroleerd hebben. Het kan ook zijn dat wij naar aanleiding van uw beoordeling contact met u opnemen.

Omdat reviews lang waardevol zijn voor klanten, bewaren we een review totdat u van ons vraagt de review te verwijderen.

6. Nieuwsbrieven en gepersonaliseerde e-mails

Wij versturen 8 keer per jaar een nieuwsbrief met interessante inhoudelijke thema’s, nieuwe producten en soms ook speciale acties. We delen die graag via mail.

U kunt zich voor deze nieuwsbrief aanmelden via onze webshop(s). Afmelden kan ook altijd, dat doet u door onderaan de nieuwsbrief uzelf uit te schrijven of een mail te sturen naar info@barryemons.n

7. Social media

Als u social media zoals Facebook gebruikt, kunt u via 'like en share' knoppen op Barry Emons artikelen die u leuk, nuttig of handig vindt, met uw vrienden delen op uw social media account. Barry Emons krijgt geen toegang tot uw social media account. Wij raden u aan om het privacybeleid van de social media partijen waar u een account heeft, goed door te nemen zodat u weet hoe uw gegevens worden gebruikt en hoe u uw instellingen kunt aanpassen.

8. Met wie worden uw gegevens gedeeld?

Om uw bestelling te kunnen afwikkelen, werken wij samen met distributiepartners zoals DHL, Kusters BV, PostNL en soms andere logistieke dienstverleners. Deze partijen ontvangen uw klantnummer, bestelnummer, naam, bezorgadres en telefoonnummer om te zorgen dat ze uw pakketje op de juiste manier kunnen verwerken.

Ook delen wij uw gegevens met de payment provider als u via de webshop bij ons een bestelling plaatst. Onze payment provider ontvangt de volgende gegevens (afhankelijk van de gekozen betaalmethode):

-uw voor- en achternaam
-adresgegevens (factuur-, vestigings- en afleveradressen)
-e-mailadres
-telefoonnummer
-geslacht
-geboortedatum
-IP-adres
-Rekeninggegevens (o.a. IBAN)
-Kaartnummer (versleuteld)
-Aankoopgegevens (product- en/of dienstinformatie)

Deze gegevens zijn nodig voor een correcte afhandeling van de betaling van uw bestelling. Wij werken op basis van een verwerkersovereenkomst met onze payment provider. Indien u dit wenst kunnen wij u een afschrift van deze overeenkomst doen toekomen.

Voor het overige verstrekken wij alleen gegevens aan derden met uw uitdrukkelijke toestemming of indien wij daartoe verplicht zijn op grond van wet- en regelgeving, wij daartoe genoodzaakt zijn als gevolg van een rechtszaak en/of in het geval wij dat noodzakelijk achten ter bescherming van onze eigen belangen.

9. Waar slaan wij uw gegevens op?

Wij slaan uw gegevens op binnen de Europese Economische Ruimte ("EER") en alleen bij gecertificeerde partners.

10. Hoe worden uw gegevens beveiligd?

Barry Emons neemt veel maatregelen om uw persoonsgegevens te beveiligen. Zowel op organisatorisch als technisch gebied. Wij hebben specialisten gecontracteerd die dagelijks werken aan het beveiligen van onze systemen en het zoeken naar kwetsbaarheden. Door een strenge toegangscontrole zorgen wij dat uw persoonsgegevens alleen toegankelijk zijn voor medewerkers waarvoor het noodzakelijk is dat zij daarmee werken. Mocht u het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten via info@barryemons.nl

11. Hoe gaan wij om met gegevens van kinderen?

Onze dienstverlening is niet gericht op kinderen. Dit betekent dat het gebruik van Barry Emons door klanten jonger dan 18 jaar alleen is toegestaan met de nadrukkelijke toestemming van een ouder of voogd.

12. Welke rechten kunt u uitoefenen met betrekking tot uw gegevens?

 Recht op informatie
U heeft het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan en welke rechten u in dat verband kan uitoefenen. In dit privacy statement hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van u verzamelen en hoe wij met uw gegevens omgaan.

Recht op inzage
U heeft het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over u beschikbaar hebben. U kunt dat aanvragen door een mail te sturen naar info@barryemons.nl. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.

Recht op correctie
U heeft het recht om uw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Dit kunt u 24/7 doen door een mail te sturen naar info@barryemons.nl of u kunt uw gegevens wanneer u een account heeft op onze webshop(s) zelf wijzigen of aanvullen.

Recht om bezwaar te maken
U heeft het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens als u het niet eens bent met de manier waarop we uw persoonsgegevens verwerken. Dit recht geldt voor de gegevens die wij gebruiken voor direct marketing. Zo kunt u ons vragen om uw gegevens niet langer te gebruiken voor gepersonaliseerde aanbevelingen op de website. Dit kunt u regelen door een mail te sturen naar info@barryemons.nl. Daarnaast geldt dit recht ook voor andere gegevens die we van u gebruiken op basis van ons gerechtvaardigd belang. U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen dat we de gegevens over uw surf- en zoekgedrag vergeten en blijven vergeten. Ook dit kunt u regelen door een mail te sturen naar info@barryemons.nl. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.

Recht op dataportabiliteit
U heeft het recht om gegevens die u aan ons heeft gegeven in het kader van de overeenkomst(en) die u met ons heeft gesloten te ontvangen in een machine-leesbaar formaat, zodat u deze gegevens kan bewaren in een database van u of van een andere partij. Dit betreft uw naam-, adres- en woonplaatsgegevens en bestelgeschiedenis. Wij bieden u de mogelijkheid om deze gegevens in een machine-leesbaar formaat op te vragen door een mail te sturen naar info@barryemons.nl. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.

Recht op beperking
U heeft het recht om beperking van de verwerking van uw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij uw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken. Dit recht ontstaat in een aantal gevallen. Als u van mening bent dat hier sprake van is, kunt u contact met ons opnemen.

Recht om vergeten te worden/verzoek om account te verwijderen
U heeft het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van u hebben te verwijderen. Wanneer u een verzoek indient om uw account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot u herleidbaar zijn behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren. Wij bieden u de mogelijkheid om een verzoek in te dienen door een mail te sturen naar info@barryemons.nl.

Recht om een klacht in te dienen
U heeft het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan. Wanneer u een klacht heeft, dan lossen wij dat het liefst zelf met u op. Neem daarvoor contact met ons op via 0031 (0)486 452626 of info@barryemons.nl. Tot slot heeft u het recht om u met uw klacht te wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens.

Laatst bekeken